Είναι αστείος ο τρόπος με τον οποίο οι εκπρόσωποι της αστικής τάξης προσπαθούν να πείσουν για το πόσο παρωχημένο πλέον είναι να διαδηλώνουμε με τα συνθήματα "Έξω οι ΗΠΑ, Έξω το ΝΑΤΟ" που διαδήλωναν οι φοιτητές και ο λαός το '73, ενώ την ίδια ώρα παραδίδουν την Αλεξανδρούπολη στο ΝΑΤΟ και μπλέκουν το, λαό στους τυχοδιωκτισμούς τους, στέλνοντας πολεμικό υλικό στην Ουκρανία και βάζοντας έναν μεγάλο στόχο πάνω από τη χώρα. Είναι εξοργιστικό το πώς προσπαθούν να πείσουν ότι τάχα είναι εκτός τόπου και χρόνου η πάλη ενάντια στον φασισμό, με το επιχείρημα ότι τώρα έχουμε δημοκρατία, ενώ βρίσκονται μόνιμα σε μία κατάσταση δεξιάς μετατόπισης και φασιστικοποίησης και νομοθετούν βαθιά αντιλαϊκούς και αντιδημοκρατικούς νόμους. Ταυτόχρονα, ασυδοτούν και χειρίζονται το αστικό πολιτικό σύστημα όπως τους εξυπηρετεί, απελευθερώνοντας φασίστες, δολοφόνους, βιαστές και παράγοντες των κομμάτων τους.
...χρέος στη ζωή...
Μπορεί η δικτατορία των συνταγματαρχών να έκλεισε τον κύκλο της, αλλά η ντόπια αστική τάξη, παρά τις υπηρεσίες που της πρόσφερε η χούντα στην καταπίεση του λαού και της νεολαίας με την τρομοκρατία, τις διώξεις και τις απαγορεύσεις, ηττημένη στο μέτωπο της Κύπρου, προσέτρεξε σε νέους προστάτες, τους Ευρωπαίους, αναζητώντας ένα νέο σχέδιο διακυβέρνησης με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, κυρίως στο οικονομικό επίπεδο, ενώ στο στρατηγικό-στρατιωτικό δεν αμφισβήτησε ποτέ την αμερικάνικη κυριαρχία. Στην κατεύθυνση αύτη "εξορθολογισμού", θα λέγαμε, της εξάρτησης και της εκμετάλλευσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το συμβιβασμένο κομμάτι του κινήματος, με τις αυταπάτες που έχει για το ίδιο το σύστημα. Τα δύο κομμάτια του συμβιβασμού ΚΚΕ και ΚΚΕ Εσωτερικού (έως τον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα) από τότε είχαν σαν βασικό στόχο την κυβερνητική ομαλότητα και δεν μπορούσαν να κινηθούν έξω από τον κοινοβουλευτισμό και τις εκλογές. Αυτή η αντίληψη είναι ακόμα κυρίαρχη και αποπροσανατολιστική. Εξακολουθεί να αναπαράγεται και να γίνεται τροχοπέδη, όποτε ο λαός κάνει βήματα συγκρότησης και αμφισβήτησης του πολιτικού σκηνικού. Καθόλου μακριά δεν είναι το 2020, όταν μπροστά στην απαγόρευση της πορείας του Πολυτεχνείου από την Κυβέρνηση της ΝΔ, επικράτησαν οι αυταπάτες για συμβολικές κινήσεις και το σπάσιμο των απαγορεύσεων από τον λαό και τη νεολαία, με την ουσιαστική υποταγή των δύο αυτών κομμάτων στην αστική νομιμότητα. Εξακολουθούν σήμερα να υπάρχουν δυνάμεις που αναφέρονται στην Αριστερά και λειτουργούν σαν κυματοθραύστες της λαϊκής οργής και της ανατρεπτικής κατεύθυνσης που πρέπει να πάρουν οι οργανωμένοι αγώνες λαού και νεολαίας. Είναι οι ίδιες δυνάμεις που με την στάση τους το '73, με την κατεύθυνση της απαγκίστρωσης από την κατάληψη του Πολυτεχνείου, διασπούσαν και αποφόρτιζαν το κίνημα από την κατεύθυνση της σύγκρουσης με τη Χούντα και την Αμερικανοκρατία, ενώ όπως έγραφε και ο Χ. Φλωράκης, Γραμματέας του ΚΚΕ "το σύνθημα Λαοκρατία χαρακτηρίστηκε αριστερίστικο και το Έξω από το ΝΑΤΟ πιθανώς ανεπίκαιρο" (ΚΟΜΕΠ 11/1976).
...να φύγουνε οι βάσεις και οι Αμερικανοί
Σήμερα που ο λαός στενάζει από τη λαίλαπα της λιτότητας και του πολέμου, που για να ζήσουμε πρέπει να αγωνιστούμε, που για να αγωνιστούμε πρέπει να αμφισβητήσουμε το σύστημα και να συγκρουστούμε με τις συμβιβασμένες δυνάμεις που γίνονται βαρίδια στην κίνησή μας, σήμερα δίνουμε νόημα στην ανάγκη να ζωντανεύει ξανά, όπως κάθε χρόνο, η επέτειος του Πολυτεχνείου.
Το Πολυτεχνείο είναι εδώ, είναι ζωντανό και μας καλεί. Ήταν εδώ το '73, συνέχισε το '77με τις μόνιμες απαγορεύσεις, παρέμεινε εδώ το '80 με τον Κουμή και την Κανελοπούλου, συνέχισε όλη τη δύσκολη δεκαετία του '90, δεν απαγορεύτηκε το '20 από την καραντίνα και τις απαγορεύσεις και θα είναι και φέτος εδώ. Συνεχίζει να υπάρχει, γιατί υπάρχει ακόμα η ανάγκη που το δημιούργησε, η ανολοκλήρωτη πάλη του λαού μας ενάντια στους ιμπεριαλιστές φονιάδες των λαών. Εξακολουθεί να υπάρχει η ασίγαστη μάχη ενάντια στην ταξική εκμετάλλευση και την καταπίεση. Παραμένει η αναγκαιότητα της ενότητας του λαού και της νεολαίας, αλλά και της ανατροπής, κόντρα στις δυνάμεις του συμβιβασμού που κυριαρχούν και καπηλεύονται τους αγώνες εκείνους. Το Πολυτεχνείο είναι εδώ γιατί μπόρεσε να προβάλλει μια άλλη διέξοδο απέναντι στην εκμετάλλευση και την εξάρτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου